Вибір матеріалу для фарбування автомобільного кузову — задача з декількома умовами. Слід враховувати не тільки колір, але й тип і склад. Саме тоді отриманий результат вас не розчарує. Давайте розбиратися з цим питанням послідовно.
Як підібрати колір
Одразу ж зазначимо, що перефарбовування в інший відтінок пов’язане з певними складнощами — як технічними, так і юридичними. Його краще робити в майстерні, а не самостійно. До того ж зміни доведеться вносити в реєстраційні документи транспортного засобу. Тому розглядатимемо тільки оновлення заводського кольору. Дізнатись його код можна:
- на відповідному шильдику — шукайте його у підкапотному просторі, на стійці або двері водія;
- у сервісній книжці;
- на офіційному сайті виробника або дилера — за VIN-кодом.
Тепер, знаючи, яка саме автофарба вам потрібна, можна оформляти покупку. В торговельних точках знайти необхідний товар допоможе консультант, в онлайн-магазинах є можливість скористатися пошуком за кодом. Ще один варіант — звернутися до автомайстерень, які надають послуги з точного колорування.
Визначаємося з типом фарби
Більшість автомобілів, особливо бюджетних та середнього цінового сегменту, на виробництві вкривається звичайною одношаровою фарбою. Вона проста в нанесенні і не потребує покриття лаком.
Якщо ж ви власник авто кольору металік, доведеться купити відповідну двошарову фарбу з алюмінієвою пудрою. Після нанесення її обов’язково доповнюють лаком.
Є також варіанти з матовою фарбою. Її нескладно наносити, але без спеціального лаку, що прибирає блиск, не обійтись.
Найскладніший у роботі різновид — перламутрова фарба. Вона є у вільному продажу, але якісно працювати з нею можуть лише спеціалісти у відповідним чином обладнаних майстернях.
Підбираємо автофарбу за складом
Сьогодні в магазинах можна побачити різни види цих матеріалів — акрилові й алкідні, поліуретанові та епоксидні. Алкідне покриття є на машинах 90-х років. З нульових виробники використовують більш стійкі та довговічні акрилові фарби.
Зазвичай алкідні емалі дешевше акрилових, тому у декого виникає спокуса зекономити. Та варто мати на увазі, що фарбувати алкідним варіантом по акрилу не можна — покриття швидко деформується. Отже, доведеться повністю знімати старий шар, обробляти кузов універсальним ґрунтом і тільки після цього наносити нове покриття. Таким чином економія видається сумнівною.
Поліуретанові фарби зазвичай вибирають для спецтехніки, мотоциклів, позашляховиків, комерційного, військового транспорту. Також на них варто звернути увагу власникам ретромашин та тим, хто цікавиться кастомізацією авто. А фарби на основі епоксидної смоли оптимально підходять для локального фарбування деталей, що найбільше піддаються агресивним зовнішнім впливам.