У школах та садочка Хмельницької громади навчається 979 дітей з особливими освітніми потребами

За інформацією: Суспільне Хмельницький.

Ресурсна кімната у дошкільному навчальному закладі, квітень, 2025, Хмельницький. Олена Барабаш-Тимофієва

Олена Барабаш-Тимофієва зазначила, що у 29 закладах дошкільної освіти навчається 411 дітей з ООП, які об’єднані у 117 інклюзивних груп.

"Тут працюють асистенти вихователів, а сама система інклюзії в дитсадках почала діяти з 2018 року".

На сьогодні маємо:

  • 30 садочків і 43 школи, де навчаються діти з ООП;
  • ресурсні кімнати та медіатеки, де діти можуть відчути себе в безпечному, комфортному просторі;
  • кабінети психологів, логопедів, дефектологів та реабілітологів, які щодня проводять корекційно-розвиткові заняття;
  • 2 інклюзивно-ресурсні центри, де працюють сертифіковані фахівці за міжнародними методиками;
  • соціальний супровід під час інклюзивного навчання, аби батьки не залишалися наодинці з викликами.

Головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти та виховної роботи розповіла, ключовим етапом у визначенні освітніх потреб дитини є висновок за результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки.

"У цьому документі фіксуються труднощі в навчанні, надаються рекомендації щодо адаптації або модифікації освітньої програми, визначаються необхідні психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги".

Медіатека для дітей з особливими освітніми потребами, квітень, 2025, Хмельницький. Олена Барабаш-Тимофієва

Залежно від нозологійНозоло́гія — учення про хвороби, що містить біологічні та медичні основи хвороб, а також їхню етіологію, патогенез, номенклатуру і класифікації, профілактику захворювань. (порушення слуху, зору, інтелекту, опорно-рухового апарату), кожна дитина отримує відповідний перелік занять, серед яких:

  • заняття з практичним психологом;
  • з вчителем-логопедом;
  • з вчителем-дефектологом;
  • з вчителем-реабілітологом;
  • додаткові індивідуальні заняття.

"Такі заняття проводяться як у груповій, так і в індивідуальній формі, залежно від рівня підтримки, прописаного в індивідуальній програмі розвитку, і можуть охоплювати від 2 до 8 годин на тиждень".

За її словами, важливою складовою інклюзивного середовища є ресурсні кімнати та медіатеки, які дозволяють зняти емоційне напруження, сприяють індивідуалізації навчання.

"Крім того, в закладах обладнані кабінети практичних психологів, логопедів, дефектологів та реабілітологів, що створює всі необхідні умови для якісної корекційної роботи з дітьми".

Ресурсна кімната для дітей з ООП, квітень, 2025, Хмельницький. Олена Барабаш-Тимофієва

Олена Барабаш-Тимофієва зазначила, що інклюзивна освіта в громаді — це простір рівних можливостей, де кожна дитина, незалежно від особливостей розвитку, може зростати, навчатися та реалізовувати себе в суспільстві.

"Завдяки злагодженій роботі фахівців, адміністрацій закладів і підтримці громади, створюється система, яка щодня доводить: навчатися разом — це можливо, важливо і потрібно".

Новини Хмельницького