Вироби інтернет-крамниці Дмитра Глухова переважно патріотичного характеру. Фото: надане Дмитром Глуховим
Про сімейну справу сувенірної крамниці.
Дмитро Глухов з Теребовлі розвиває власний сімейний бізнес. З дружиною Наталею та старшими дітьми вони спільно працюють у сувенірній інтернет-крамниці «GiftLaser». Це повний цикл: від ідеї та виготовлення фоторамок, подарункових конвертів та коробок, ключниць, статуеток, святкової тематичної атрибутики та іншої продукції до реалізації всього цього, зробленого власноруч.
Дмитро захищав Україну від ворога з березня 2014 року. Свого часу навчався у військовому виші, відтак у місцевому військкоматі добровольця одразу прийняли. Відслуживши в армії рік, Дмитро був демобілізований, як і багато бійців того часу.
Повернувшись додому, чоловік вирішив зайнятися власною справою – купив фрезерний верстат, щоб виготовляти фоторамки, адже до війни у 2014 році був керівником гуртка технічної творчості, тож ця справа була йому до душі. Тим більше, задум підтримала дружина, котра за фахом дизайнер. Наталя генерує ідеї, а втілюють і реалізують їх на практиці золоті Дмитрові руки. Спочатку це було, можна сказати, більше хобі, адже Дмитро раз на кілька місяців виїздив на роботу до Європи. Проте з часом зрозумів, що може і в Україні заробляти власною справою, головне – зосередити на цьому зусилля і не відволікатися на інше. Так, орієнтовно у 2020 році, вирішив придбати ще й лазерний верстат, за допомогою якого виготовляють зокрема подарункові конверти з об’ємним зображенням.
Замість податкової – у військкомат
Згодом Дмитро Глухов вирішив офіційно зареєструвати своє домашнє виробництво. 24 лютого 2022 року чоловік мав у податковій забрати останні дозвільні документи на роботу приватного підприємства. Проте забрав їх аж у грудні 2022-го, бо замість податкової зранку 24 лютого вирушив у військкомат, щоб захищати країну від ворога. Служив Дмитро у територіальній обороні. І оскільки він – багатодітний батько, то чоловіка командування з рідного міста далі не відправляло. Згодом він таки остаточно повернувся до своєї крамниці, щоб працювати й економічно підтримувати країну.
Нині це справжній сімейний бізнес, де завдання чітко розподілені. Дмитро виготовляє й реалізовує вироби, веде складський облік матеріалів та продукції. Наталя, окрім творчих ідей, який вигляд матимуть майбутні сувеніри їхньої крамниці, ще й веде бухгалтерію та сторінки в інтернеті, через які і відбувається продаж. Допомагають і старші діти – 19-річний син Олександр та сімнадцятирічна донька Єлизавета. Старший син заміняв батька, коли той ще їздив на заробітки, а також у 2022 році – під час служби Дмитра в теробороні. Він працює на верстаті, знає й розуміє цю роботу. Молодші сини, котрим вісім і п’ять років, поки лише спостерігають за процесом.
«Без дружини, – зізнається Дмитро, – я б навряд чи щось реалізував. То все її ідеї, Наталка – основний двигун і генератор нашої справи. Звісно, втілюю в життя задумки я, проте реалізовувати вигадане її польотом фантазії, на мій погляд, легше, аніж вигадувати ідеї. Хоча буває по-різному: часом доволі складно фізично зробити те, що вона задумала. До того ж, щоб не перескочити заплановану ціну, щоб люди могли купити сувенір за прийнятну вартість».
Дмитро отримав кошти від урядового проєкту «єРобота» на придбання нового обладнання, за допомогою якого можна буде розширити перелік виробів їхньої крамниці. Кошти вже надійшли на рахунок, і найближчим часом він планує придбати ще один лазерний верстат. «Це – поки що «гаражний» бізнес, адже я виготовляю свої вироби в гаражі. Але в майбутньому, з розширенням справи, хочеться поліпшити умови праці. Якби подібні проєкти від держави були у 2014-2015 роках на розвиток ветеранами власної справи, то проблем з мобілізацією нині в держави не було б», – переконаний чоловік.
Продукція сувенірної інтернет-крамниці «GiftLaser» тішить покупців, інакше б не було вдячних клієнтів. А ще тішить, що подібні Дмитру справжні чоловіки й захисники країни здатні реалізовуватись і працювати на себе, заробляти на власну сім’ю справою до душі.
Ірина ЛЬВОВ.