Близько 80 % текстової інформації в інтернеті створюється копірайтерами. У їхню компетенцію входить розроблення й комерційних пропозицій, сценаріїв до відеороликів, презентацій тощо. Говорити про те, що штучний інтелект може замінити такого фахівця, поки не доводиться, оскільки ШІ має проходити довготривале навчання для того, щоб видавати хоча б 60–70 % правдивої інформації, у той час, як людина ретельно перевіряє дані та проводить унікальну аналітичну роботу перед написанням матеріалів. Курси копірайтингу відчиняють двері до перспективної та затребуваної професії у сфері IT, яка не вимагає специфічних навичок на кшталт знання мов програмування чи розроблення графічного дизайну.
10 порад, як стати успішним копірайтером
У цій статті ми склали рейтинг з 10 порад для впевненого просування кар’єрними сходами за фахом копірайтера:
1. Оберіть свою нішу. Звісно, універсального автора цінують більше та прагнуть мати у своїй команді багато компаній. Проте «дорости» до цього рівня, пройшовши курси копірайтингу, не вийде. Це кропітка робота, сповнена досвіду, «шишок» та розв’язання великої кількості різних за типом та складністю завдань. На початку кар’єри варто нішуватися. Наприклад, працювати з SEO або SMM, бути digital-копірайтером чи спеціалізуватися на рекламних текстах і креативах тощо.
2. Продовжуйте навчання, навіть коли закінчилися курси копірайтингу. Як змінюються IT технології, так з’являються і нові тренди та підходи до розробки текстів. Читайте тематичні книжки, блоги та форуми, авторитетні видання. Також корисно відвідувати професійні заходи, як, наприклад, онлайн-заходи від освітньої платформи Genius.Space.
3. Пишіть на різні теми. Краще, якщо ви почнете писати про те, на чому розумієтеся. Це дозволить підвищити якість текстів завдяки достовірності інформації. Коли відчуєте, що готові, переходьте до менш знайомих, але популярних тем. Прослідкувати тенденцію можна, переглянувши замовлення на фриланс-біржах.
4. Просувайте себе як фахівця. Почали працювати — створіть експертний акаунт у соцмережах. Не варто соромитися і хвилюватися про те, що про вас подумають знайомі та родичі, які на вас підписані. Коли блог «доросте» до того, аби приносити вам гроші через замовлення або партнерську рекламу, критика на початку вже не матиме значення.
5. Створіть красиве й сучасне портфоліо. Для цього варто переглянути вдалі приклади на сайтах із дизайну, наприклад, Behance, почитати рекомендації HR, поцікавитися, як із цим завданням впорались колеги у свій час.
6. Дотримуйтесь ділового етикету. Це стосується комунікації з клієнтами, дотримання термінів та порядку робіт, розрахунків тощо. Ввічливість, тактовність та повага підкріплюють імідж експерта, тому вам більше довірятимуть, а ви зможете збільшити вартість послуг.
7. Не цурайтеся креативу та експериментів. Шукайте власний стиль, генеруйте ідеї та долучайтеся до командних брейн-штормів. Сміливі рішення, якщо вони доцільні, сприяють як професійному розвитку, так і кар’єрному зростанню, адже творчих копірайтерів цінують найбільше.
8. Будьте наполегливі. Критика від клієнта буде виникати час від часу. Сприймайте її та правки як частину роботи. Це ваша зона росту, а не камінь, який тягне на дно.
9. Насолоджуйтеся роботою. Створіть приємні умови для себе. Наприклад, облаштуйте робоче місце за своїм смаком, увімкніть музику, зробіть смачний чай або запашну каву тощо. Гарний настрій сприяє і гарним результатам.
10. Працюйте з різними клієнтами. Ви не обмежені у виборі того, з ким працювати. Спробуйте всі формати та оберіть той, який подобається більше. Це можуть бути фриланс-біржі, проєктна робота за оголошеннями в тематичних спільнотах, працевлаштування в агенції й т.ін.
Пам’ятайте, що копірайтер — це не просто той, хто пише тексти. Це митець і фахівець в одній особі, який володіє знаннями з маркетингу, умінням чітко доносити інформацію і дотримуватися ТЗ. Доклавши відповідних зусиль, ви точно опануєте цю професію.